wheat.jpg

هشدار وزارت کشاورزی اوکراین نسبت به ذخایر گندم

چاپ

alt خبرگزاري ايسنا

وزارت کشاورزی اوکراین با هشدار نسبت به اینکه روند بالای صادرات موجب پایان یافتن ذخایر موجود گندم برای صادرات خواهد شد، از بازرگانان خواست در بستن قراردادهای جدید احتیاط کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بازرگانان اظهار کرده‌اند که وزارت کشاورزی اوکراین صادرات گندم را به دلیل آسیب دیدن محصول از خشکسالی که موجب بالا رفتن قیمت‌های این غله شده، از 15 نوامبر ممنوع خواهد ساخت.

با این همه این وزارتخانه همچنان به بازرگانان اجازه می دهد که به صادرات حداکثر پنج میلیون تن گندم در فصل جاری ادامه دهند.

هنوز مشخص نیست این ممنوعیت شامل قراردادهای صادرات امضا شده می شود یا به معنی توقف فوری فروش گندم است.

محصول گندم اوکراین به دلیل آب و هوای نامساعد به میزان یک سوم در سال جاری کاهش داشت و احتمال محدود شدن صادرات را در میان بازرگانان مطرح ساخت.

وزارت کشاورزی اوکراین اعلام کرده که بازرگانان صادرات ماهانه گندم در فصل جاری را در مقایسه با سال گذشته دو برابر کرده و به حدود 1.3 میلیون تن در ماه رسانده اند.

وزیر کشاورزی اوکراین نیز اظهار داشته که محدود کردن میزان صادرات گندم برای کنترل قیمت‌های نان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، اوکراین که 12 میلیون تن گندم برای مصرف داخلی نیاز دارد، 15.5 میلیون تن گندم در سال جاری برداشت کرده است. این کشور در فصل جاری تاکنون حدود 3.5 میلیون تن گندم صادر کرده است و ظرفیت کافی برای صادرات 1.5 میلیون تن دیگر دارد.