soy.jpg

پيش‌بيني مشكلات جدي لانينا براي محصول گندم آمريكا و چين

چاپ

محصول گندم در چين كه بزرگترين مصرف كننده جهان است و در آمريكا كه بزرگترين صادركننده اين غله در جهان است، در صورت طولاني‌تر شدن پديده جوي لانينا با مشكل جدي روبرو مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از بلومبرگ، اين دو كشور آخرين مناطقي خواهند بود كه از شرايط آب و هواي خشك مربوط به اين پديده جوي كه همچنين موجب سيل سنگين در استراليا و كانادا و خشكسالي در آرژانتين شده، خارج خواهند شد. شركت هواشناسي BWS اعلام كرد آب و هواي خشك به مدت دو ماه طول خواهد كشيد و محصول گندم را كه در تگزاس و اوكلاهاما خراب شده‌اند، خشك و از رسيدن باران بيشتر مورد نياز در شمال چين جلوگيري مي‌كند.


شرايط آب و هواي خشك پايدار در چين و آمريكا ممكن است محصول آينده را كاهش دهد و قيمتهاي جهاني خواروبار را كه بر اساس شاخص سازمان ملل در ماه فوريه به ركورد جديدي رسيدند، افزايش بيشتري دهد. رابرت زوليك، رييس بانك جهاني در ماه فوريه اظهار كرده بود حدود 44 ميليون نفر از ماه ژوئن به دليل قيمتهاي بالاي مواد غذايي به فقر كشيده شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت كشاورزي آمريكا، گندم زمستاني 71 درصد از محصول اخير اين كشور را تشكيل مي دهد. اين محصول از ژوئن برداشت شده است. نايب رييس امور كشاورزي شوراي دولت چين نيز ماه گذشته اعلام كرده بود اين نوع گندم 22 درصد از توليد ملي چين را تشكيل مي دهد.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان