soy.jpg

وزیر کشاورزی روسیه: خریدهای واسطه‌ای بر تنظیم قیمت‌ها بی‌تأثیرند

چاپ

altبه نقل از TASS، آژانس خبرگزاری روسیه، الکساندر تکاچوف، وزیر کشاورزی این کشور اذعان نموده است که مداخلات غله‌ای، مکانیسمی بی‌تأثیر بر تنظیم قیمت‌ها در شرایط حال حاضر بازار است.
وی افزود: ما معتقدیم که در این برهه زمانی خریدهای واسطه‌ای چندان

مؤثر نخواهند بود. در حدود ۴ و نیم میلیون تن غلات در انبارهای واسطه‌ای ذخیره شده است که تخمین زده می‌شود ۵ میلیارد روبل (در حدود ۸۵ میلیون دلار) باید خرج نگهداری و حفظ آنها کرد. اگر مداخلات غله‌ای آغاز گردد، این ذخایر نیز افزایش خواهد یافت که منجر به افزایش قابل توجه هزینه‌های نگهداری نیز خواهد شد. علاوه بر این، مشکلات عدیده دیگری هم در رابطه با ظرفیت ذخیره‌سازی این حجم از غلات وجود دارد.
دان و جوجه ایران به نقل از غلات نیوز،تکاچوف پیش از این امکان مداخلات غله‌ای را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ در برخی از نواحی روسیه دور از انتظار نمی‌دانست. در همین حین، مکانیسم اصلی برای تثبیت قیمت غلات در سال جاری، تعیین یارانه حمل و نقل داخلی برای غلات صادراتی بوده است که به دنبال آن، قیمت ها افزایش یافت.
بر اساس پیش‌بینی وزیر کشاورزی روسیه، در فصل زراعی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ که در ۳۰ ژوئن پایان خواهد یافت، روسیه ۴۵ میلیون تن غله را صادر خواهد نمود که ۳۵ میلیون تن از آن به گندم اختصاص خواهد داشت.