wheat.jpg

پیچیدگی وضعیت کاشت ذرت و سویا در آمریکای جنوبی

چاپ

altافزایش نگرانیها در راستای محصولات آمریکای جنوبی موجه میباشند با این حال هنوز برای نتیجه گیری زودهنگام است
 دست اندرکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که احتمالا میزان خسارات وارده بر محصولات بیشتر از حدی

خواهد بود که انتظار می رفت ، چند موضوع تعیین کننده مطرح است:
۱- در سپتامبر و اکتبر بارانهای بیش از حد باعث به تاخیر افتادن کاشت محصولات سویا ، ذرت و محصولات دیگر در آرژانتین مرکزی ، جنوب برزیل و اروگوئه گردید . در همین دوره وضعیت آب و هوا در مرکز و شمال برزیل بیش از حد خشک و گرم بود .
۲- پیرو گزارشهای هواشناسی از ماه نوامبر تا ژانویه سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ احتمال وقوع پدیده لانینا در آمریکای جنوبی در حدود ۶۶%  وجود دارد این در حالیست که ۲ ماه قبل اداره هواشناسی احتمال وقوع پدیده لانینا را فقط ۲۶% پیش بینی کرده بود . اگر پیش بینی ۶۶ درصدی احتمال وقوع لانینا به حقیقت تبدیل شود در بسیاری از مناطق کشاورزی آرژانتین و جنوب برزیل ، سویا و محصولات دیگر تحت استرس شدید قرار خواهد گرفت ولی باید به این نکته اشاره کنیم که در همین ایام بارانهای مفیدی در برزیل مرکزی خواهد بارید که این خبر خوبی میباشد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی؛ در حال حاضر کاشت سویا و ذرت به تاخیر افتاده است . در مرکز برزیل کاشت برزیل در حدود ۳ تا ۴ هفته به تاخیر افتاده است . به نظر این عادی شدن وضعیت آب و هوای آمریکای جنوبی یکی از مهم ترین پیش شرطها برای کاهش یافتن قیمتهای سویا باشد (حتی با در نظر گرفتن میزان فراوان موجودیهای کنونی در بخشهای شمالی و جنوبی) .

 


منبع : Oilworld.biz