corn.jpg

رئیس جمهور روسیه: رکورد تولید غلات روسیه با تولید ۱۳۰ میلیون تنی شکسته می‌شود

چاپ

 altولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است در سال جاری انتظار می رود بیش از ۱۳۰ میلیون تن غلات در این کشور تولید شود که بیشترین میزان در طول تاریخ محسوب می شود.
 روسیه انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی میزان تولید غلات این کشور رکورد

تولید را جابه جا نماید.
در همین راستا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی خطاب به کارگران بخش صنایع غذایی این کشور در روز «کارگران بخش کشاورزی و صنایع غذایی» گفته است: «بخش کشاورزی و محصولات غذایی روسیه امروزه یک بخش مهم از اقتصاد کشور محسوب می شود و یکی از سریعترین رشدها را در بخش های اقتصادی به خود اختصاص داده است.»
پوتین اعلام کرده است در سال جاری انتظار می رود بیش از ۱۳۰ میلیون تن غلات در این کشور تولید شود که بیشترین میزان تولید غلات در طول تاریخ این کشور محسوب می شود.
این درحالیست که طبق ادعای پوتین روسیه در سال گذشته با مشکلات آب و هوایی نیز مواجه بوده است که کار را برای کشاورزان این کشور دشوار نموده است.
کشور روسیه در سال های اخیر با افزایش میزان تولیدات کشاورزی خود توانسته است دوباره به بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده غلات در جهان تبدیل شود.
علاوه بر این رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است چشم انداز بخش کشاورزی این کشور بسیار مثبت است و انتظار می رود روند رو به رشد بخش کشاورزی این کشور در سال های آتی نیز به همین شکل تداوم داشته باشد.
در طول سال های اخیر علاوه بر افزایش تولید غلات کشور روسیه در زمینه تولید محصولاتی همچون گوشت، روغن، دانه های روغنی، شکر، میوه و سبزیجات نیز رشد قابل توجهی داشته است.
تولید محصولات اورگانیک و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات کشاورزی از طریق رونق زنجیره ارزش این محصولات در بازار داخلی، از راهبردهای پیشروی دولت برای رونق بیشتر بخش کشاورزی است.

 

 
منبع: پایگاه اقتصاد مقاومتی- xinhuanet.com