soy.jpg

ثبات قیمت دانه سویا طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی

چاپ

altقیمتهای فروش آتی سویا پایدار باقی مانده است و در ۱۸ سپتامبر قیمت فروش آتی سویا برای تحویل در ماه نوامبر ۹/۶۷ و در قراردادهای ماه ژانویه ۲۰۱۸ به قیمت ۹/۷۸ دلار در بازار بورس شیکاگو معامله شد .
 روغن سویا ضعیف ترین عضو از این خانواده بود، در طی ۲ هفته اخیر میزان تقاضای خارجی برای سویای آمریکا

فراتر از حد انتظار رفت . روند خریدهای فراوان سویای چین همچنان ادامه دارد . تا این تاریخ از ماه، میزان صادرات سویای آمریکا و برزیل به چین در سطح بالایی قرار دارد و فراتر از سال گذشته می باشد .
در صورت قطعی شدن آمارها، جمع کل میزان واردات سویای چین در سال ۲۰۱۷ به ۹۵ تا ۹۶ میلیون تن خواهد رسید و این در حالیست که میزان واردات سال گذشته چین ۳۳/۲ میلیون تن بود .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ برداشت سویای آمریکا تا این تاریخ محدود و ناچیز بوده ولی در طی ۲ تا ۳ هفته آینده برداشت محصولات سرعت بیشتری خواهد داشت . دست اندرکاران مشتاق شنیدن خبر در مورد میزان باردهی محصولات آمریکا می باشند و مایلند بدانند که آیا میزان تولید واقعی به اندازه گزارش بالای میزان تولید خواهد بود یا خیر ؟ اکثر دست اندرکاران عقیده دارند که میزان تولید در حدود ۱۱۶ میلیون تن یعنی برابر با برداشت سال قبل خواهد بود .
باید به این نکته اشاره کنیم که درحالیکه میزان موجودیهای ذخیره سویای آمریکا فراوان است . دورنمای میزان موجودیهای آمریکای جنوبی نامعلوم است .
آب و هوای بارانی در بسیاری از مناطق آرژانتین کاشت محصولات را به خطر انداخته و در برزیل میزان رطوبت خاک بسیار کم است . این باعث خواهد شد که زمان بندی کاشت سویای برزیل ۲ تا ۳ هفته به تاخیر بیفتد و این وضعیت خطرناک نیست ولی به شرط اینکه خشکی مشکل ساز گردد و باران رطوبت خاک را تامین کند .

 


منبع : Oilworld.biz