corn.jpg

ایران در صف وارد کنندگان روغن سویا

چاپ

altتداوم صادرات بالاترین میزان روغن سویا به هندوستان و همچنین به ایران ، چین ، بنگلادش ، کره جنوبی و ونزوئلا جمع کل صادرات ۴ کشور اصلی صادر کننده را در ماه اگوست به ۰/۸۳ میلیون تن افزایش داد .
این نسبتا بسیار کمتر از صادرات ماه و سال گذشته این چند کشو

ر بشمار می رود . به نظر می رسد میزان صادرات آرژانتین ۵۳۰ هزار تن و آمریکا ۸۵ هزار تن بوده است . میزان صادرات از برزیل و پاراگوئه کاهش داشته است (نسبت به سال گذشته) .
به نظر کارشناسان در هفته ها و ماههای آینده میزان وادرات روغن سویای چین افزایش پیدا خواهد کرد . به احتمال زیاد آرژانتین منبع تامین کننده این واردات خواهد بود . میزان موجودیهای روغن کلزای چین به شدت کاهش یافته و به همین دلیل میزان واردات روغن سویای چین باید افزایش یابد .

کاهش میزان واردات روغن سویای هندوستان در ماه اگوست
در ماه اگوست میزان واردات روغن سویای هندوستان با ۱۳% کاهش نسبت به سال قبل به ۲۹۰ هزار تن رسید . این کاهش به دلیل افزایش میزان مالیات وارداتی از ۱۲/۵ به ۱۷/۵% رخ داد (در ۱۱ اگوست) بر خلاف سویا میزان واردات روغن پالم هندوستان علی رغم افزایش میزان مالیات با ۱۵% افزایش به ۰/۸۷ میلیون تن رسید .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ در حد فاصل میان ماه ژوئن تا اگوست سال ۲۰۱۷ جمع کل میزان واردات ۶ گونه اصلی روغن نباتی به ۰/۶۶ میلیون تن افزایش پیدا کرد ولی از اکتبر تا اگوست سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ میزان واردات روغن نباتی هندوستان در حدود ۱۳/۸ میلیون تن بود .
واردات ۰/۵۱ میلیون تنی روغن آفتابگردان و ۰/۴۶ میلیون تنی روغن پالم کاهش میزان واردات روغن سویا ، روغن کلزا و روغن پالم کرنل را جبران کرد . واردات روغن کلزا پس از توقف در ماه جولای در ماه اگوست ادامه پیدا کرد .

 


منبع : Oilworld.biz