wheat.jpg

تخمین نسبی از میزان موجودیهای سویای آمریکای جنوبی

چاپ

altتخمین زده می شودکه میزان موجودیهای پایانی سویا در ماه اگوست آمریکای جنوبی در برزیل حدود ۳۳/۵۵ میلیون تن بوده است (۱/۰۶ میلیون تن بیشتر از سال قبل)
 به نظر کارشناسان میزان موجودیهای آرژانتین ۳۲/۲ میلیون تن (۳/۳ میلیون تن بیشتر از سال گذشته با محاسبه ۲/۴ میلیون تن موجودیهای

پاراگوئه جمع کل میزان موجودیهای ذخیره سازی شده آمریکای جنوبی) با ۱۴/۶ میلیون تن افزایش نسبت به سال قبل به ۶۵/۱۵ میلیون تن رسیده است .
این باعث خواهد بود که میزان روغنکشی ها و صادرات آمریکای جنوبی از سپتامبر تا فوریه سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ نسبت به سال قبل در سطح بالایی قرار داشته باشد و کاهش میزان صادرات سویا و کنجاله سویای آمریکا در نیمه اول فصل جدید جبران خواهد شد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ در خصوص برزیل ما تخمین می زنیم که میزان صادرات سویای برزیل از ماه سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۷ به رکورد ۹/۶ میلیون تن برسد (در قیاس با ۳/۴ میلیون تن سال قبل) . به این ترتیب میزان موجودیهای سویا در پایان ماه دسامبر در سطح بالایی قرار خواهد داشت .
در خصوص آرژانتین میزان صادرات فعلا نامعلوم می باشد . میزان موجودیهای ذخیره سویای آرژانتین فراوان است در نتیجه تخمین زده می شودکه از ماه سپتامبر تا فوریه سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ آرژانتین در حدود ۳ میلیون تن صادرات سویا داشته باشد . کشاورزان برای کاشت سویا آماده می شوند و در جنوب برزیل کاشت سویا در حدود ۱۵ روز زودتر از سال گذشته آغاز می شود . در پارانا دولت تصمیم گرفته که کاشت سویا از ۱۱ سپتامبر آغاز نماید .

 


منبع : Oilworld.biz