wheat.jpg

روند تولید و روغنکشی آفتابگردان در اوکراین

چاپ

altتابستان ۲۰۱۷ فصل مناسبی برای رشد و نمو محصولات آفتابگردان اوکراین نبود در نتیجه میزان باردهی و تولید آفتابگردان اوکراین کاهش خواهد داشت
 به نظر کارشناسان میزان تولید سال ۲۰۱۷ آفتابگردان اوکراین با ۱/۱ میلیون تن کاهش نسبت به سال گذشته

به ۱۳/۸ میلیون تن خواهد رسید .
انتظار می رود که میزان روغنکشی ها و موجودیهای ذخیره صادراتی روغن سویا و کنجاله سویای اوکراین در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ کاهش پیدا کند ولی با این حال میزان تولید و صادرات بسیار بالاتر از حد میانگین خواهد بود و به این ترتیب قیمتها جذاب و نسبت به محصولات دیگر رقابت پذیری خواهد داشت .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ پس از بارشهای میانگین در بعضی از مناطق اوکراین و بارشهای بالاتر از حد میانگین در ماه جولای ، آب و هوای گرم و خشکی از اواسط ماه اگوست آغاز شده، رطوبت خاک را از بین برده و محصولات در مقابل ضایعات انعطاف پذیر گشته اند .
این وضعیت احتمالا باعث صدمه به آفتابگردانهایی خواهد شد که دیرتر کاشته شده اند و در بسیاری از مناطق ضایعات در میان خواهد داشت و در بسیاری از مناطق محصولات زودهنگام خواهد رسید .
برداشت محصولاتی که زودهنگام کاشته شده بودند از هفته منتهی به ۲۳ اگوست شروع به برداشت شده اند و در بعضی از مناطق بارشهای باران در این هفته مجددا آغاز شده است . پیرو آماری که جدیدا منتشر شده میزان روغنکشی های آفتابگردان اوکراین در ماه جولای در حدود ۱ میلیون تن خواهد بود و این یک رکورد برای ماه ژوئن محسوب می شود .

 


منبع : Oilworld.biz