hen.jpg

اوکراین به صادرات گندم آسیابانی ادامه می‌دهد/ خرید 300هزار تنی گندم اوکراین از سوی کشور هند

چاپ

altاین فصل برای اوکراین یکی از جالب‌ترین فصل‌ها بود. نکات کلیدی و ارزشمند در این فصل شامل رکورد صادرات گندم و آرد، بالا رفتن محموله تحویل گندم به هند و کاهش مصرف داخلی محصولات غذایی بود.
اوکراین در این فصل دومین برداشت انبوه گندم را در کل تاریخ داشت  و سال 2017-2016 را با رکورد جدیدی

در صادرات به پایان رساند.
لازم به ذکر است که حجم صادرات این محصول برای چندمین فصل متوالی روندی رو به رشد داشته و با اینکه گندم دامی رشد قابل توجهی را هم در برداشت و هم صادرات به خود اختصاص داده اما صادرات گندم آسیابانی نیز افزایشی قابل توجه داشته است.

خرید 300هزار تنی گندم اوکراین از سوی کشور هند
تجار کشور هند حدود 300هزار تن گندم از اوکراین خریداری کردند که در ماه‌های شهریور و مهر به این کشور تحویل داده می‌شود. کشور هند برای دومین سال است که به واردات مقدار زیادی از گندم می‌پردازد تا کمبودهای داخلی را جبران کند.
دان و جوجه ایران به نقل از غلات نیوز؛ طی این ماه، 7 کشتی حامل 300هزار تن گندم آسیابی با 5/11 درصد پروتئین در کشور اوکراین بارگیری خواهد شد تا به کشور هند تحویل داده شوند. به گفته یک تاجر سنگاپوری که حضوری فعال در صادرات گندم به بازارهای هند داشته است، بیشتر این قراردادها در هفته‌های گذشته امضا شده‌اند. وی بیان کرد: شاید درخواست‌های بیشتری در ادامه سال صورت پذیرد اما از حالا به بعد این قراردادها و معاملات کمتر خواهند شد.
تجار برای معامله این گندم‌ها 210 تا 217 دلار به ازای هر تن پرداخت کرده‌اند که شامل هزینه‌های عوارض کشتی‌ها نیز می‌شود. بعد از دوسال کاهش تولید گندم در کشور هند، حدود 5 میلیون تن گندم در سال جاری و تا ماه ژوئن 2017 به این کشور وارد شد  که بیشترین مقدار واردات این محصول در 10 سال اخیر بوده است. تجار انتظار دارند در سال جاری نیاز هند به واردات این محصول کاهش یابد اما این کشور همچنان باید حدود 2 تا 3 میلیون تن گندم را خریداری کند.