chick.jpg

روند صعودی قیمت سویا و غلات در بازار های جهانی از آغاز این هفته

چاپ

altقیمتهای سویا و غلات در آغاز این هفته روند سریع صعودی داشت
 با بارشهای مفید باران که در روزهای شنبه و یکشنبه بارید قیمتهای سرمایه گذاری شروع به برداشت سودهای خود نمودند

و در روز دوشنبه قیمتهای سویا برای تحویل در ماه اگوست با ۲/۱ ۱۱ سنت کاهش شروع به کار نمود و لیکن در معاملات تابلوی الکترونیکی شبانه قیمتها بهبود پیدا کرد و دلیل این کار افزایش گزارشات مبنی بر خسارات وارده بیش از حد انتظار به محصولات آمریکا بود (از طرف بازار بورس اعلام شد) .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ پیرو پیش بینی های هواشناسی قرار است که در این هفته بارانهای خفیف بیشتری در مناطق حساس کشت و کار آمریکا ببارد و در چنین دمای هوا نیز پیرو این پیش بینی ها کاهش خواهد یافت . به نظر می رسد بارشهای مفید باران در چند منطقه بزرگ آمریکا باعث بهبود وضعیت رشد و نمو محصولات خواهد شد (در این هفته) .
محصولات ذرت آمریکا از خشکی ماه جولای خسارات غیر قابل جبرانی را متحمل شده اند ولی بارشهای اخیر باران تا حدودی مقداری از خسارت را جبران خواهد کرد . آمریکا اخیرا ۰/۶ میلیون تن صادرات داشته است بنابراین میزان تولید سویای آمریکا از سپتامبر تا اگوست ۲۰۱۶ برابر با آمارهای تخمینی گذشته می باشد .
در هفته منتهی به ۲۳ ماه جولای میزان صادرات سویای برزیل بالاتر از ۱/۱۵ میلیون تن سال گذشته بود و به ۱/۷ میلیون تن رسید . بنابراین جمع کل میزان صادرات سویای برزیل این تاریخ به ۵/۰۷ میلیون تن رسیده است (در قیاس با ۴/۶۷) .

 


منبع : Oilworld.biz