corn.jpg

روند روبه رشد تولید و مصرف روغن سویا در بازارهای جهانی

چاپ

altحجم صادراتی روغن سویا تابع بزرگ و تعیین کننده ای در میزان تقاضا برای کنجاله سویا و همینطور به میزان تقاضا به عنوان خوراک بیودیزل می باشد
 با در نظر گرفتن پارامترهای ذکر شده پیش بینی می شود که میزان تولید جهانی ۱۷ گونه روغنها و چربیها در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸

( از اکتبر تا سپتامبر ) در حدود ۷/۱ میلیون تن افزایش پیدا کند . یکی از فاکتورهای متغیر مهمی که دست اندرکاران باید با دقت به آن توجه داشته باشند میزان باردهی محصولات روغن پالم در جنوب شرقی آسیا می باشد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ بر خلاف سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ در فصل آینده شروعی خواهد بود برای افزایش میزان موجودیهای ذخایر روغن و چربیها (نسبت به سال گذشته) . ما پیش بینی می کنیم که میزان موجودیهای جهانی روغنها و چربیها در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ در حدود ۸ میلیون تن افزایش پیدا کند . این بیشترین افزایش میزان موجودیها در ۴ سال گذشته محسوب می شود و می توان آن را با افزایش ۷/۳ میلیون تنی در سال گذشته مقایسه کرد .
افزایش میزان موجودیها به احتمال زیاد فشار زیادی بر قیمتها تحمیل خواهد کرد )بر روغن ها  و چربی ها در سال زراعی ۲۰۱۷/۱۸ ) قیمتها به ناچار شاهد افول  خواهند بود.دورنمای تولید جهانی ۲۲۳ میلیون تنی احتمالا در حدود۲/۳ میلیون تن فراتر از حد مصرف جهانی خواهد بود .

 


منبع : Oilworld.biz