hen.jpg

میزان صادرات سویای کشورهای G5 به اتحادیه اروپا

چاپ

میزان صادرات سویای کشورهای G5 altبه اتحادیه اروپا از سپتامبر تا می با ۶/۱ میلیون تن کاهش به ۸/۳ میلیون تن رسید
صادرات ۱/۵ میلیون تنی سویای آمریکا در ماه می بالاترین میزان صادرات ماه می در ۵ سال گذشته

بشمار می رود . جمع کل میزان صادرات سویای کشورهای G5 از سپتامبر تا می سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ به ۹۹/۶ میلیون تن رسید و این ۴ میلیون تن بالاتر از صادرات سالیانه می باشد .
میزان صادرات سویای کشورهای G5 در طی ۱۰ سال ۲ برابر شده است . جمع کل میزان صادرات سویا به چین در ماه می ۰/۷ میلیون تن و از سپتامبر تا می ۴/۹ میلیون تن افزایش داشته است و این بدان معنی که میزان صادرات سویا به بقیه نقاط جهان تا این تاریخ از فصل ۰/۹ میلیون تن تنزل پیدا کرده است .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ سهم بازار سویای چین از سپتامبر تا می سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ از ۶۶% به ۶۸% افزایش پیدا کرد و باید به این نکته اشاره کنیم که میزان روغنکشی های سویای چین تا این تاریخ از فصل افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است . اخیرا میزان واردات کاهش پیدا کرده و میزان موجودیهای وارداتی سویا در انبارهای چین به شدت زیاد شده است .
 این کاهش وارداتی تا حدودی با افزایش واردات از سیبری ، اوکراین و کانادا جبران شده است .
در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا مارس سال زراعی ۲۰۱۶/۱۷ میزان واردات سویای اتحادیه اروپا ۰/۷ میلیون تن کاهش پیدا کرد .
این روند نزولی واردات در ماههای بعد هم نیز تداوم داشته است و بخشی از دلیل کاهش وارداتی سویای اتحادیه اروپا ، افزایش میزان تولید داخلی و بخش دیگر آن به کاهش میزان تقاضای کنجاله سویاست که از تاثیر روغنکشی سویا بوجود آمده است .

 


منبع : Oilworld.biz