soy.jpg

ایران در لیست وارد کنندگان روغن آفتابگردان از روسیه

چاپ

altدر طی ماههای اخیر میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه بیشتر از حدی بود که انتظار می رفت و بیشترین میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه تا این تاریخ از سال به ایران ، ترکیه ، مصر ، چین ، ازبکستان و تاجیکستان ارسال شده است .
میزان پیش بینی های صادرات مارس را ۶۱ هزار تن افزایش داده شده و به این ترتیب میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه در ماه

مارس به ۲۶۸ هزار تن رسید و این در حالیست که میزان صادرات ماه مارس سال گذشته روسیه ۱۸۷ هزار تن بود . از این ۲۶۸ هزار تن صادرات روغن آفتابگردان روسیه در ماه مارس ۴۱ هزار تن به ایران ، ۷۴ هزار تن به ترکیه ، ۵۱ هزار تن به مصر و ۱۶ هزار تن به هندوستان صادر شده است .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ در ماه آوریل میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه طبق روال همیشگی فصلی کاهش داشت ولی با این حال میزان صادرات نسبتا بالا بود و به ۱۶۷ هزار تن رسید و به این ترتیب جمع کل میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه تا این تاریخ با ۲۵% افزایش نسبت به سال قبل به رکورد جدید ۱/۳۵ میلیون تن رسیده است .
در حد فاصل میان ماه اکتبر تا آوریل فصل ۲۰۱۶/۱۷ میزان صادرات روغن آفتابگردان اوکراین نیز به شدت افزایش یافت و به ۳/۷۰ میلیون تن رسید (۲/۸۸ سال گذشته) . بر خلاف روسیه و اوکراین میزان صادرات روغن آفتابگردان روسیه با اندکی کاهش از اکتبر تا آوریل ۲۰۱۶/۱۷ به ۳۴۵ هزار تن رسید (۳۷۹) .

 


منبع : Oilworld.biz