wheat.jpg

افزایش قیمت کلزا در بازارهای جهانی

چاپ

altدر ۲۳ می فقط قیمتهای فروش آتی کانولا بود که افزایش را تجربه کرد، دلیل افزایش قیمت کانولا کمبود موجودیهای قدیمی و نگرانیهای موجود در خصوص وضعیت رطوبت بیش از حد نرمال می باشد .
 این افزایش قیمت در Winnipeg رخ داد . بر خلاف این افزایش قیمتها ، ما در بازار بورس شیکاگو شاهد افت قابل ملاحظه قیمتهای فروش آتی سویا ، مشتقات سویا

، ذرت و گندم در بازار بورس مالزی ، آمریکای جنوبی و اتحادیه اروپا نیز قیمتهای روغن پالم کاهش پیدا کرد .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ قیمتهای فروش روغن پالم اولئین هم در بازار نقدی و هم در بازار فروش آتی کاهش پیدا کرد . در ۲۳ می قیمتهای فروش آتی این محصول برای تحویل در ماه ژوئن به ۷۲۳ دلار و برای تحویل در ماه جولای به ۶۹۵ افت پیدا کرد . باید به این نکته اشاره کنیم که در ۲۳ مارس (برای تحویل از اکتبر تا دسامبر) این محصول به قیمت ۶۱۵ دلار معامله شد و قیمتها برای تحویل در حد فاصل میان ماه ژانویه تا مارس ۲۰۱۸ نیز ۶۲۰ دلار به ثبت رسیده است .
در ۲۳ می قیمتهای روغن لوریک بازهم ثبات داشت و روغن پالم کرنل برای تحویل از ژوئن تا جولای ۱۰ دلار و روغن نارگیل در روتردام نیز ۳۰ تا ۵۰ دلار افزایش قیمت داشت . افزایش قیمت روغن نارگیل در مقابل روغن پالم کرنل بازهم بیشتر شد و به ۵۵۰ دلار رسید . در روتردام نیز تفاوت گرانی قیمت روغن نارگیل در مقابل روغن پالم به ۱۰۱۰ دلار رسید این میزان برتری قیمت بیش از حد و ناپایدار خواهد بود .

 


منبع : Oilworld.biz