wheat.jpg

احتمال کاهش میزان تولید سویا در آرژانتین

چاپ

altمیزان تولید سویای آرژانتین در حدی نیست که انتظار می رفت و میزان تخمینی تولید سال گذشته سویای آرژانتین را کاهش داده شد
 به احتمال زیاد میزان تولید امسال نیز کاهش خواهد داشت و روند برداشت محصولات سویای آرژانتین (در مرکز) بسیار کندتر

از حد معمول پیش می رود . پیرو پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود که در هفته منتهی به ۱۹ می بارانهای بیشتری در آرژانتین ببارد . این بارشها باعث بروز خسارت کمی و کیفی به محصولات سویا خواهد شد .
در پایان ساعت کاری امروز Balba دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ آخرین گزارشات برداشت سویای آرژانتین را منتشر خواهد کرد . میزان تولید سال گذشته سویای آرژانتین احتمالا فقط به ۵۴/۷ میلیون تن رسید و این در حالیست که پیش بینی میزان تولید اوایل سال ۲۰۱۵ آرژانتین ۶۰ میلیون تن به ثبت رسیده است . در تخمینهای قبلی احتمال داده شده که میزان برداشت سویای آرژانتین از ۱۸/۸ میلیون هکتار زمین به ۵۵/۳ میلیون تن برسد ولی در تجدید نظرها این مقدار ۰/۶ میلیون تن کاهش داده شد.
آمارهای رسمی در خصوص میزان تولید سویای آرژانتین به نظر کارشناسی ها بسیار بالاتر از حد معقول می باشد و نمی توان با اطمینان به آن استناد کرد . میزان موجودیهای انبار محصولات قدیمی سویای آرژانتین تا پایان ماه مارس ۲۰۱۷ از قرار معلوم کمتر از حدی بوده که قبلا گمانه زنی شده بود .
در حال حاضر تخمین زده می شود که میزان این موجودیها ۳/۳ میلیون تن باشد ، ۱/۴ میلیون تن از این محصولات در انبارها مزارع قرار دارد . میزان تولید امسال محصولات سویای آرژانتین احتمالا فقط به ۵۴ تا ۵۵ میلیون تن خواهد رسید . بسیاری از کشاورزهای مرکز برزیل هنوز هم با مزارعی باتلاقی دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل محصولات تکامل یافته آنها قابل برداشت نیست .

 


منبع : Oilworld.biz