hen.jpg

چین مهمترین عامل افزایش واردات جهانی سویا

چاپ

altمیزان معاملات جهانی سویا افزایش پیدا کرده و چین باعث ۸۰% از افزایش واردات جهانی سویا در این فصل گردیده است
در بازبینی ها میزان افزایش واردات سویای چین در حد فاصل میان ماه اکتبر تا سپتامبر فصل ۲۰۱۶/۱۷ را به ۹۰ میلیون تن افزایش

داده شده و این در حالیست که این مقدار در فصل گذشته ۸۳/۲ میلیون تن بود . چین از ماه سپتامبر ۲۰۱۶ بروی غلات خشک صنایع تقطیری وارداتی از آمریکا مالیات گمرکی اعمال نمود و به همین دلیل میزان واردات چین کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرد . صنایع روغنکشی سویای چین نیز از افزایش بیشتر میزان تقاضا برای کنجاله سویا سود برد .
بخشی از کاهش ۲/۵ میلیون تنی به واسط غلات خوراک دام داخلی و بخش دیگر نیز با کنجاله سویا جبران خواهد شد . دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ میزان تخمینهای قبلی  افزایش داده شده و اکنون پیش بینی می شود که در حد فاصل میان اکتبر تا سپتامبر میزان واردات و روغنکشی های سویای چین به رکورد جدیدی برسد مضافا بر این میزان صادرات کنجاله سویای چین کمتر از حدی بود که انتظار می رفت .
میزان صادرات کنجاله سویای چین با ۵۰% کاهش نسبت به سال گذشته از ژانویه تا مارس فقط ۱۵۳هزار تن بود و باید به این نکته اشاره کنیم که از ماه اکتبر تا مارس ۲۰۱۷ میزان واردات ۱۲ گونه کنجاله های روغنی چین به ۱/۳۷ میلیون تن رسید و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته واردات این ۱۲ گونه کنجاله روغنی چین در حدود ۰/۸۴ میلیون تن بود و این باعث شده که جمع کل میزان صادرات سویای چین از آمریکای شمالی و جنوبی فراتر از حدی برود که انتظار می رفت .

 


منبع : Oilworld.biz