wheat.jpg

کندی در روند برداشت محصولات سویای آرژانتین

چاپ

altمیزان برداشت محصولات سویای آرژانتین به دلیل بارشهای شدید باران و رطوبت بیش از حد بسیار ضعیف تر از برنامه زمان بندی و به کندی پیش می رود
اخیرا بارشها پایان گرفته و هوا آفتابی شده است و اگر آب و هوا به همین منوال پیش رود میزان و سرعت برداشت محصولات

در طی روزها و هفته های آینده افزایش خواهد داشت . در حال حاضر سویا در بیشتر از ۳/۵ میلیون هکتار از مزارع آرژانتین به تکامل رسیده است .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ خساراتی در اثر بارشهای باران به محصولات سویای آرژانتین وارد شده ولی آمارهای ضد و نقیضی در خصوص میزان خسارات و افت کیفیت محصولات شایع است . قیمتهای فروش آتی روغن پالم در آغاز معاملات بورس مالزی استقامت داشت و دلیل این استقامت افزایش قیمتهای فروش آتی روغن سویا در بازار بورس شیکاگو در روز ۱۷ آوریل می باشد ولی به محض اینکه اعلام شد که میزان تولید موجودیهای ذخایر سویای جنوب شرقی آسیا در هفته های آینده افزایش خواهد داشت و قیمتهای فروش تحت فشار قرار گرفت .
در طی ۱ تا ۱۶ آوریل میزان صادرات روغن سویای خام برزیل نسبتا بالا بود و به ۸۵ هزار تن رسید (در قیاس با ۱۹) . در نیمه اول ماه آوریل میزان صادرات سویای آمریکا افزایش داشت و این به دلیل کاهش صادرات سویای برزیل می باشد . میزان صادرات سویای آرژانتین نسبت به ۶۶۷ هزار تن سال گذشته با بهبود قابل ملاحظه ای به ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تن رسید .

 


منبع : Oilworld.biz