wheat.jpg

تسریع روند صادرات سویای آمریکای جنوبی/ رشد چشمگیر واردات دانه های روغنی در چین

چاپ

altروند صادرات سویای آمریکای جنوبی اکنون سرعت بیشتری گرفته است
 انتظار می رود که میزان صادرات سویای آمریکای جنوبی در ماه مارس به ۱۰/۷ میلیون تن

افزایش پیدا کند . ۹/۳ میلیون تن از این مقدار توسط برزیل صادر و اکثر این سویا به چین خواهد رفت . دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ به نظر می رسد میزان صادرات سویای آمریکای جنوبی برای ژانویه تا مارس به رکورد ۱۶/۷ میلیون تن خواهد رسید که این ۳/۱ میلیون تن و یا به عبارت دیگر ۲۳% بیشتر از سال گذشته است .
در هفته منتهی به ۲۶ مارس میزان صادرات سویای برزیل بسیار بالا و به ۲/۵۵ میلیون تن رسید (در قیاس با ۱/۸۸ سال گذشته) . میزان صادرات روغن سویای خام و کنجاله سویای برزیل بازهم بسیار مختصر بود و به ترتیب به ۱۹ و ۱۵۷ هزار تن خلاصه شد .
در آخرین هفته هایی که گذشت و از ۱ تا ۲۶ مارس جمع کل میزان صادرات روغن سویای خام برزیل فقط ۳/۳ هزار تن بود (در قیاس با ۹۷/۵) ، میزان صادرات کنجاله برزیل هم به ۰/۹۱ میلیون تن خلاصه شد (در قیاس با ۱/۱۷ میلیون تن سال گذشته) .

رشد چشمگیر واردات دانه های روغنی در چین
میزان واردات دانه های روغنی چین تا این تاریخ از فصل با افزایش بسیار چشمگیری در حد فاصل میان اکتبر تا سپتامبر فصل ۲۰۱۶/۱۷ به رکود ۹۴ میلیون تن خواهد رسید (در قیاس با ۸۹/۲ میلیون تن فصل گذشته) .بنا به آمارهای ما ۸۷/۷ میلیون تن از این واردات سویا (در قیاس با ۸۳/۲ میلیون تن) و ۴/۳ میلون تن نیز کلزا خواهد بود (در قیاس با ۴ میلیون تن) . آمارهای رسمی حاکی از این است که در حد فاصل میان ماه ژانویه تا فوریه سال ۲۰۱۷ میزان واردات سویای چین با افزایش قابل ملاحظه ای به ۱۳/۹ میلیون تن رسید. میزان واردات کلزا نیز ۰/۹۵ میلیون تن بوده است و در حد فاصل میان ماه ژانویه تا فوریه سال ۲۰۱۷ میزان واردات گونه های اصلی روغن نباتی چین نیز افزایش داشت .
میزان واردات روغن پالم چین با ۱۸% افزایش به ۰/۹۰ میلیون تن رسید و میزان واردات روغن کلزای این کشور نیز افزایش داشته است .
میزان واردات کنجاله کلزای چین از کانادا نیز در اوایل سال ۲۰۱۷ رشد داشت و در حد فاصل میان اکتبر تا فوریه ۲۰۱۷ واردات این محصول به ۳۲۵ هزار تن رسید . میزان صادرات کنجاله سویای چین بسیار کمتر از حد انتظار بود و جمعا به ۹۶ هزار تن رسید (در حد فاصل میان ماه ژانویه تا فوریه ۲۰۱۷) . این تنزل احتمالا به دلیل کاهش میزان روغنکشی های چین می باشد .

 


منبع : Oilworld.biz