chick.jpg

کشاورزی ششمین شغل خطرناک درآمریکا/ کشاورزان آمریکایی در سال ۲۰۱۷ چه محصولاتی کاشتند؟

چاپ

شرکت Bankrate (شرکت خدمات مالی مستقر در نیویورک) altدلایل مهم حوادث کشاورزی را زیان های جسمانی ناشی از ساعت کار زیاد و کار با ماشین آلات سنگین برشمرد
به نقل از وب سایت Western Farm Press ، با توجه به آمار Bankrate.com، بنا به گزارش آمار ایمنی فدرال، کشاورزی در ایالات متحده در حال تبدیل شدن به یک شغل

خطرناک است. چند سال پیش، Bankrate ، کشاورزی را هشتمین شغل خطرناک در ایالات متحده معرفی کرد. اما این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش آماری ۲۰۱۴ نشان می دهد که کشاورزی با دو پله صعود، در جایگاه ششم جای گرفته است.
بر اساس گزارش ۲۰۱۴ شرکت Bankrate ، ۱۰ شغل خطرناک عبارتند از: ۱ – هیزم شکن ها )افرادی که در حوزه حمل چوب برای انجام فراوری اولیه ، کار می کنند)؛ ۲ - ماهیگیران؛ ۳ - خلبانان و مهندسان پرواز؛ ۴ – افراد در زمینه ساخت و کارهای مربوط به پشت بام؛ ۵ – جمع کنندگان بازیافتی ؛ ۶ – کشاورزان، دامداران و مدیران کشاورزی؛ ۷ – کارگران ساختمانی در زمینه آهن و فولاد ؛ ۸- رانندگان کامیون ۹ - کارگران برق؛ ۱۰ - رانندگان تاکسی و اژانس ها
با توجه به اداره آمار نیروی کار، شمار فوت شدگان در محیط کار ۴۸۰۰ کارگر در سال ۲۰۱۵ برآورد شده است؛ که پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. با وجود ۱۰ شغل خطرناک ، میزان پرداختی سالانه کارگران در حدود همان ۴۸ هزار دلار است.
همچنین از دلایل مهم حوادث کشاورزی، Bankrate خسارات جسمانی را مربوط به افزایش ساعات کار و کار با ماشین آلات سنگین برشمرد. در حالی که کشاورزی ممکن است یک حرفه قدیمی به شمار آید، Bankrate ادعا می کند هر چند با فن آوری های جدید ، کشاورزی و دام داری همچنان شغل امنی نیست.
موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH ) اعلام کرد، واژگونی تراکتور علت اصلی مرگ و میر کشاورزان و کارگران کشاورزی در سال ۲۰۱۲ بوده است. همچنین این موسسه ، بهترین راه برای جلوگیری از واژگونی تراکتور کاهش مرگ و میر استفاده از ROPS - Roll-Over Protective Structures (سیستم یا ساختار در نظر گرفته شده برای حفاظت از اپراتورهای تجهیزات و رانندگان از صدمات ناشی از واژگون شدن وسیله نقلیه ) عنوان می کند.
گفتنی است ، در بخش کشاورزی، اعضای خانواده های کشاورزان اغلب در معرض آسیب قرار دارند. همچنین ۱۱۳ جوان زیر ۲۰ سال سن سالانه از صدمات مرتبط با کشاورزی بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که یک سوم از کسانی که از بین رفته اند بین ۱۶ تا ۱۹ سال سن داشتند.

کشاورزان آمریکایی در سال ۲۰۱۷ به کاشت چه محصولاتی تمایل یافته‌اند؟
آمارها نشان می‌دهد که تغییرات الگوی کشت آمریکا در سال جاری میلادی به نفع سویا و پنبه است.
به نقل از وزارت کشاورزی آمریکا، در سال ۲۰۱۷ بیشتر ایالت‌های این کشور به کشت سویا و دانه‌های روغنی به‌ویژه پنبه و سویا روی آورده‌اند. به‌طوری‌که ایالت کانزاس، گندم را به دانه‌های سویا فروخته و کشاورزان داکوتای شمالی نیز به جای ذرت به کشت دانه‌های روغنی تمایل نشان داده‌اند.
وزارت کشاورزی آمریکا برآورد می‌کند که کاشت ذرت در سال جاری میلادی، به حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد و چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد. همچنین سطح زیر کشت سویا با ۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶ به بالای ۳۶ میلیون هکتار خواهد رسید. گندم نیز کاهشی هشت درصدی را تجربه کرده و وسعت زمین‌های زیر کشت آن به کمتر از ۱۹ میلیون هکتار تنزل یافته است.
بیش ترین افزایش سطح زیر کشت با ۲۱ درصد مربوط به پنبه است و برآورد می‌شود وسعت زمین‌های آن در ایالت‌های مختلف به حدود پنج میلیون هکتار برسد.
کشاورزی در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک صنعت بزرگ محسوب می‌شود که این کشور را به یک صادر کننده عمده محصولات کشاورزی تبدیل کرده است.
طبق سرشماری‌های کشاورزی در سال ۲۰۰۷، در ایالات متحده ۲٫۲ میلیون زمین کشاورزی وجود دارد که مساحت آن‌ها در مجموع ۹۹۲ میلیون هکتار (۳۷۳۰۰۰۰ کیلومتر مربع) است که میانگین آن ۴۱۸ هکتار (۱٫۶۹ کیلومتر مربع) برای هر زمین کشاورزی است.

 

منبع: ایانا