chick.jpg

کاهش میزان مصرف جهانی سویا در سال میلادی جاری/ نزول مصرف ذرت و سویا در برزیل

چاپ

altمیزان مصرف جهانی کنجاله سویا کمتر از حدی که پیش بینی شده بود باقی خواهد ماند
 این باعث کاهش میزان روغنکشی ها خواهد شد و به همین دلیل در ۲۰۱۶/۱۷ میزان رشد تولید فقط در حدود

۱۱ تا ۱۲ میلیون خواهد بود . ما در تجدید نظرهای خود آمار میزان روغنکشی های سویای برزیل ، آمریکا و چین را کاهش داده ایم . میزان روغنکشی های سویا و مصارف دیگر آن به نظر ما جمعا به ۳۲۸ میلیون تن خواهد رسید و این  ۱۳/۳ میلیون تن بیشتر از سال گذشته است .
به نظر می رسد میزان موجودیهای ذخیره سازی شده جهانی سویا در پاین فصل کشاورزی کنونی به رکورد ۹۵ میلیون تن خواهد رسید این در حدود ۸۰/۵ میلیون تن بیشتر از موجودیهای جهانی سال گذشته می باشد و باعث خواهد شد که نسبت ذخیره به مصرف ۲۹% افزایش خواهد داشت .
بر خلاف فراونی میزان موجودیهای سویا ، میزان موجودیهای ذخایر جهانی گونه های دیگر دانه های روغنی بسیار کم باقی خواهد ماند . به نظر کارشناسی ما میزان مصرف جهانی ۱۷ گونه روغنها و چربیها در فصل کنونی به ۲۱۳/۷ میلیون تن خواهد رسید . این رقم در حدود ۰/۶ میلیون تن کمتر از حدی می باشد که پیش بینی شده بود و این در تضاد با ۶/۳ کسری تولید فصل گذشته می باشد .

کاهش مصرف کنجاله سویا و ذرت در برزیل
در صورتی که وضعیت آب و هوا در کشورهای اصلی تولیدکننده مناسب باقی بماند ، قیمتهای کنجاله سویا و سویا در میان مدت روند نزولی خواهد داشت . میزان تقاضای جهانی برای کنجاله سویا در طی هفته های اخیر پایین تر از حدی بود که انتظار می رفت که این باعث کاهش میزان روغنکشی های سویا شد . رسوایی موضوع گوشت در برزیل باعث کاهش شدید روند پرورش دام و طیور و در نتیجه میزان مصرف کنجاله سویا و ذرت به عنوان خوراک دام افت پیدا خواهد کرد و به همین دلیل تولیدکننده های ذرت و سویای برزیل باید در جستجوی راهکارهایی برای بازاریابی و فروش محصولات بسیار زیاد خود باشند .

 

 


منبع : Oilworld.biz