hen.jpg

اعلام حالت فوق العاده در کویت به دلیل واردات گوشت آلوده برزیلی

چاپ

altمسئولان وزارت بهداشت و شهرداری کویت با اعلام حالت فوق العاده در زمینه واردات مرغ منجمد و گوشت قرمز برزیلی تدابیر گسترده ای را برای جلوگیری از توزیع گوشت آلوده در میان مردم اتخاذ کردند.
به نقل از نشریه الانباء این تدابیر درحالی اتخاذ شده است که کشورهای حوزه شرق آسیا پیش از این واردات گوشت قرمز برزیلی

را به دلیل احتمال فاسد بودن آن به طور کامل متوقف کرده اند اما کویت و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بر تدابیر نظارتی افزودند.
کویت و دیگر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گوشت قرمز و گوشت سفید برزیلی در سطح منطقه هستند و سالیانه میلیاردها دلار صادرات گوشت از برزیل به این کشورها صورت می گیرد.
کویت علاوه بر برزیل از کشورهای دیگری همچون هند، آفریقای جنوبی و استرالیا نیز گوشت خریداری می کند.
در همین راستا مسئولان شهرداری کویت اعلام کرده اند که محموله های واردات گوشت به این کشور و تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت دقیق بازرسی و ارزیابی می شود وهرگونه مورد مشکوک به سرعت از رده خارج می گردد.
نگرانی مردم در کشورهای حاشیه خلیج فارس از احتمال فاسد بودن گوشت های سفید و قرمز برزیلی موجب کاهش استفاده از این محصول در حوزه جنوبی خلیج فارس و روی آوردن مردم به محصولات بومی شده است.
بر این اساس و به دنبال عمیق تر شدن رسوایی، «بلیرو ماگی» وزیر کشاورزی برزیل گفت دولتش صادرات از 21 واحد فرآوری گوشت را به حالت تعلیق در آورده است. با این حال او از تحقیقات انجام شده توسط پلیس فدرال برزیل درباره شرکت های بسته بندی گوشت این کشور انتقاد کرد و از نظر او یافته های این تحقیق هوچی گری است. او گفت که آن ها تنها بخاطر چند مورد کوچک کل صنعتی را که استاندارد های سختگیرانه را رعایت می کند لکه دار کرده اند.
یک سوم گوشت های بسته بندی برزیل درسال گذشته به چین صادر شده است و حالا این کشور به عنوان اقدام احتیاطی تمام واردات گوشت از برزیل را به حالت تعلیق در آورده است. اتحادیه اروپا نیز واردات گوشت های فرآوری شده برزیل را تعلیق کرده است.

 

منبع: ایرنا