hen.jpg

نوسانات قیمت سویا در بازارهای جهانی

چاپ

دیروز قیمتهای فروش آتی در بازار بورس شیکاگو و همچنین در Winnipeg altافزایش پیدا کرد و دلیل این افزایش ها خریدهای سنگین صندوقهای سرمایه گذاری بود
 گندم ، ذرت ، سویا و روغن سویا بیشترین میزان افزایش قیمتها

را داشتند . قیمتهای این محصولات نسبت به هفته گذشته بهبود پیدا کرد . قیمتهای کلزا در Winnipeg و Euronext نیز افزایش داشت .
«دان و جوجه ایران» به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ این احتمال وجود دارد که میزان تولید سویای برزیل پایین تر از حدی باشد که انتظار می رفت . انتظار می رود که میزان خریدهای سویا ، کلزا و روغنهای نباتی چین در هفته آینده پس از اتمام جشنهای سال نو افزایش پیدا کند .
میزان صادرات گندم آرژانتین در ماه ژانویه به رکورد ۱/۸۴ میلیون تن رسید (در قیاس با ۰/۹۴ سال گذشته) به این ترتیب جمع کل میزان صادرات گندم آرژانتین در حد فاصل میان ماه اکتبر تا ژانویه فصل ۲۰۱۶/۱۷ به ۴/۴۰ میلیون تن رسید (در قیاس با ۱/۴۵ میلیون تن سال گذشته) .
قیمتهای روغن پالم در اولین روز از ماه فوریه در حدود ۳۰ تا ۵۰ رینگیت افزایش پیدا کرد (در بازار بورس مالزی) . هنوز هم نگرانیهایی وجود دارد که میزان تولید روغن پالم مالزی در ماه ژانویه احتمالا کمتر از حدی خواهد بود که انتظار می رفت .

 

 


منبع : Oilworld.biz