chick.jpg

افزایش میزان موجودی کنجاله سویای آمریکا در پی کاهش میزان مصرف

چاپ

altمیزان مصرف داخلی کنجاله سویای آمریکا در ماه دسامبر کاهش پیدا کرد در نتیجه میزان موجودیهای ذخیره کنجاله سویا افزایش قابل ملاحظه ای داشت
«دان و جوجه ایران» به نقل از انجمن روغنکشی ایران؛ میزان موجودیهای ذخیره کنجاله سویای آمریکا از آغاز سال ۲۰۱۷ در حدود ۴۰۵ هزار تن

بود و این در حدود ۴۸% بیشتر از میزان موجودیهای سال گذشته است .
باید به این نکته اشاره کنیم که میزان موجودیهای کنجاله سویای آرژانتین در پایان ماه دسامبر به رکورد ۱/۵ میلیون تن رسید . افزایش بسیار زیاد میزان موجودی ذخایر کنجاله سویای آمریکا بیانگر این واقعیت است که بیشتر روغنکشی های سویا در آمریکا برای روغنکشی صورت گرفته است (در طی ماههای اخیر) .
میزان موجودیهای ذخیره سازی شده روغن سویای آمریکا تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ به ۸۴۹ هزار تن افزایش یافت . این در حدود همان حدی بود که انتظار می رفت و تائید کننده این است که میزان مصرف داخلی روغن سویای آمریکا در ماه دسامبر کاهش داشته است و این در حالیست که میزان مصرف روغن سویای آمریکا در ماه نوامبر بالا بود .
جمع کل میزان مصرف روغن سویای آمریکا (نسبت به سال) در حد فاصل میان ماه اکتبر تا دسامبر در حدود ۲% و در حد فاصل میان ماه ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۱۶ در حدود ۶% بود . دلیل این افزایش مصرف ، تولید بیشتر بیودیزل در آمریکا می باشد و به همین دلیل میزان موجودیهای ذخیره روغن سویای آمریکا به پایین تر از میزان موجودیهای سال گذشته افت پیدا کرد .

 

 


منبع : Oilworld.biz