corn.jpg

روند صعودی میزان واردات سویا از سوی چین

چاپ

altمیزان واردات سویای چین همچنان روند صعودی دارد و در ماه دسامبر احتمالا به ۹/۵ تا ۱۰ میلیون تن خواهد رسید
 به این ترتیب جمع کل واردات سویای چین در سال تقویمی ۲۰۱۶ به حدود ۸۴ میلیون تن خواهد رسید

این در حالیست که میزان صادرات سال گذشته چین در حدود ۱/۷ میلیون تن بود .
برای حد فاصل میان ماه اکتبر تا سپتامبر فصل ۲۰۱۶/۱۷ ما انتظار داریم که میزان واردات سویای چین به ۸۶/۳ میلیون تن برسد (این یک رکورد جدید خواهد بود) . این بالاتر از حد می باشد که انتظار می رفت و بالاتر از ۸۳/۲ میلیون تن واردات فصل گذشته محسوب می شود .
میزان تولید داخلی سویای چین با افزایش چشمگیری نسبت به ۱۰/۴ میلیون تن سال گذشته، امسال به ۱۲/۳ میلیون تن رسید و لیکن با وجود افزایش میزان تولید داخلی ، میزان واردات سویای چین در این فصل افزایش پیدا می کند تا افزایش میزان تقاضای صنایع روغنکشی تامین گردد (این افزایش به دلیل افزایش میزان تقاضای روغن و کنجاله بوجود آمده) .
در ضمن چین تصمیم دارد که میزان موجودیهای ذخیره سازی شده سویای خود را در سطح بالایی نگه دارد . آمارهای وارداتی رسمی حاکی از این است که میزان واردات دانه های روغنی و روغنهای نباتی در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر افزایش قابل ملاحظه ای داشته در حالیکه میزان واردات کنجاله های روغنی کاهش پیدا کرده و لیکن صادرات کنجاله سویا روند صعودی نشان می دهد و دقیقا به اندازه ای بود که ما پیش بینی کرده بودیم و ژاپن بزرگترین خریدار این کنجاله های سویا از چین محسوب می شود .
میزان واردات روغن پالم با افزایش قابل ملاحظه ای در ماه نوامبر به ۰/۴۶ میلون تن رسید و به احتمال زیاد در ماه دسامبر افزایش بیشتری پیدا کرده است . میزان واردات روغن سویا و روغن کلزای چین نیز نسبت به ماه اکتبر بیشتر ولی کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران