wheat.jpg

افزایش میزان صادرات سویا جهان در حد فاصل ماه های آبان و آذر

چاپ

altاز ظواهر امر چنین پیداست که در ماه نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۶ (آبان-آذر95) میزان صادرات سویا افزایش پیدا خواهد کرد
این باعث جبران کاهش سالیانه ثبت شده در ۲ ماه اخیر خواهد شد و به احتمال زیاد این باعث خواهد شد که در حد فاصل

میان ماه سپتامبر و ماه دسامبر میزان صادرات جهانی سویا به رکورد جدیدی برسد و به اندکی بالاتر از رقم ۴۴/۱ میلیون تن صادراتی ۴ ماه مشابه سال ۲۰۱۵ برسد .
تا این تاریخ از ماه نوامبر چین از خریداران بسیار فعال سویا بوده و به احتمال زیاد میزان خریدهای سویای چین روند صعودی خواهد داشت. به این ترتیب روند نزولی وارداتی سویای چین در طی ماههای گذشته معکوس خواهد شد . آمریکا در خصوص افزایش جهانی میزان صادرات سویا پیشتاز معرکه می باشد .
میزان صادرات سویای آمریکا در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا دسامبر سال ۲۰۱۶ به ۳۳/۶ میلیون تن خواهد رسید . این در حدود ۲۰% و یا به عبارت دیگر ۵/۳ میلیون تن بالاتر از میزان صادرات سویای سال گذشته آمریکا محسوب می شود .
این احتمال وجود دارد که میزان صادرات سویای اوکراین و احتمالا پاراگوئه نیز در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۶ اندکی افزایش پیدا کند ولی به احتمال زیاد میزان صادرات سویای آرژانتین و برزیل کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت .
میزان رکورد شکن صادرات سویای آمریکا در ماه سپتامبر و ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ به دلیل کاهش بسیار زیاد میزان صادرات آمریکای جنوبی خنثی شده است .
بازتاب این بخصوص در کاهش جمع کل میزان صادرات سالیانه سویا به چین ، اتحادیه اروپا ، روسیه ، مکزیک ، ویتنام ، تایوان و ترکیه مشهود می باشد ولیکن ما انتظار داریم که در ماه نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۶ میزان صادرات سالیانه سویا افزایش پیدا کند .



منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران