hen.jpg

روند نزولی تولید جهانی کلزا

چاپ

altمیزان تخمینی تولید جهانی کلزا با اندکی کاهش بیشتر به ۶۰/۴ میلیون تن خواهد رسید
 دورنمای افزایش میزان تولید آفتابگردان اوکراین تا حدودی بواسطه دورنمای کاهش تولید اتحادیه اروپا

جایگزین گشت . میزان موجودیهای جهانی ۷ گونه دانه های روغنی در فصل ۲۰۱۶/۱۷ به احتمال زیاد ۲۱/۵ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد . سویا بیشترین سهم میزان افزایش تولید را خواهد داشت .
میزان غیر معمول ذخایر روغن نباتی در شروع فصل جهانی محصولات ۲۰۱۶/۱۷ و همچنین کاهش متداوم بسیار زیاد ذخایر جهانی روغن پالم در حد فاصل میان ماه اکتبر تا مارس فصل ۲۰۱۶/۱۷ باعث تحریک روغنکشی دانه های روغنی در چندین کشور گردیده است .
ما تخمین می زنیم که در فصل ۲۰۱۶/۱۷ جمع کل میزان موجودیهای ۷ گونه اصلی دانه های روغنی به حدود ۵۲۸ میلیون تن افزایش پیدا کند .
در صورتی که تخمین ما به واقعیت تبدیل شود و حتی نزدیک به واقعیت از کار درآید جمع کل میزان موجودیهای ۷ گونه اصلی دانه های روغنی برای دومین سال پی در پی از میزان تولید فراتر خواهد رفت و در نتیجه میزان موجودی ذخیره های دانه های روغنی کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد .
در صورتی که فرض کنیم وضعیت آب و هوا در آمریکای جنوبی خوب باشد در نیمه دوم این فصل ما شاهد کمبود میزان موجودی دانه های روغنی نخواهیم بود ولی در صورتی که آب و هوا در آرژانتین و برزیل نامساعد باشد قیمتهای دانه های روغنی و محصولات آن نسبت به تعادل کمبود جهانی دانه های روغنی حساسیت نشان خواهد داد.

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران