hen.jpg

روند نزولی قیمت های سویا در بازارهای جهانی

چاپ

altدیروز قیمتهای فروش آتی سویا در بازار بورس شیکاگو برای دومین روز پی در پی کاهش پیدا کرد
 قیمتهای ذرت ، گندم ، کنجاله سویا و روغن سویا

در بازار بورس شیکاگو و قیمت کلزا را در Winnipeg پایین کشید . وضعیت آب و هوا در آمریکا بهبود پیدا کرده بنابراین در هفته پایانی ماه سپتامبر برداشت محصولات ضرب آهنگ سریعتری خواهد گرفت . میزان باردهی محصولات تا این لحظه در بالاترین حد انتظار و میزان فروش محصولات توسط کشاورزان افزایش پیدا کرده است .
میزان صادرات سویا در هفته منتهی به ۲۲ ماه سپتامبر بسیار کم بود ولی از اوایل ماه اکتبر به بعد میزان صادرات به حد رکوردشکنی افزایش خواهد یافت .
میزان بسیار زیاد موجودیهای هفتگی سویای آمریکا باعث تعدیل قیمتهای سویا خواهد شد و در میان مدت احتمالا اوضاع قیمت سویا را بهبود خواهد بخشید .
البته بسیاری از اوضاع سویا به وضعیت آب و هوا و چگونگی رشد و نمو محصولات از آمریکای جنوبی خواهد داشت . خشکی آب و هوا وضعیت ناهنجاری را برای محصولات سویا در آرژانتین و برزیل ایجاد نموده است .
در طی هفته های آینده بارشهای باران نجات دهنده محصولات در بسیاری از مناطق این کشورها خواهد بود . در طی چند روز گذشته قیمتهای روغن سویا بازهم با ثبات تر از کنجاله سویا بود و سهم روغن سویا در قراردادهایی که در ۲۶ ماه سپتامبر برای ارسال در ماه دسامبر بسته شد به ۸/۳۵% رسید .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران