hen.jpg

تحت فشار قرار گرفتن قیمت فروش آتی سویا در بازارهای جهانی

چاپ

altطی2 روز اخیر قیمتهای فروش آتی سویا در بازار بورس شیکاگو تحت فشارهای فروش قرار داشت
 چشم انداز وضعیت محصولات سویا آمریکا فوق العاده عادی می باشد و گزارشات حاکی از این است که میزان تولید محصولات سویای آمریکا

احتمالا در حدود ۱ میلیون تن بیشتر از مقداری خواهد بود که USDA گزارش نموده است .
گزارش وضعیت محصولات آمریکا در 2 روز قبل حاکی از این بود که وضعیت کیفیت و رشد و نمو محصولات سویای آمریکا در تمام نقاط عالی و حتی نسبت به گذشته بهبود نیز یافته است .
در هفته منتهی به ۲۵ ماه اگوست میزان صادرات سویای آمریکا بیشتر از حدی بود که انتظار می رفت . جمع کل میزان صادرات سویای آمریکا از ۱ تا ۲۵ ماه اگوست به ۳/۳ میلیون تن رسید که یک رکورد بالای جدید محسوب می شود (برای این تاریخ از سال) .
این در حالیست که میزان صادرات سویای در مدت مشابه سال گذشته آمریکا ۱/۱۷ میلیون تن بود . متذکر می شویم که در حد فاصل میان ماه سپتامبر تا اگوست سال ۲۰۱۶ جمع کل میزان صادرات سویای آمریکا به ۵۲/۵ میلیون تن رسید .
بنابراین در پایان ماه اگوست سال ۲۰۱۶ به احتمال زیاد جمع کل میزان موجودی ذخیره های انبار سویای آمریکا فقط به ۵/۸ میلیون تن و یا به عبارت دیگر ۲/۳ میلیون بوشل محدود خواهد شد .
این بسیار کمتر از حدی می باشد که انتظار می رفت و لیکن میزان موجودی ذخیره های سویای آمریکا بلافاصله با برداشتهای رکوردشکنی که در هفته های آینده در پیش است جبران خواهد شد . ذرت و گندم دیروز در بازار بورس شیکاگو به پایین ترین قیمتهای اخیر معامله شد . در قراردادهای ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ ذرت به قیمت ۳/۲۰ دلار آمریکا و گندم به قیمت ۳/۹۷ دلار آمریکا خرید و فروش شد .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران