wheat.jpg

افزایش میزان صادرات سویا و ذرت آمریکا

چاپ

altمیزان صادرات سویا و ذرت آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده به دلیل کاهش و کمبود میزان موجودیهای ذخیره آمریکای جنوبی در ماههای جولای تا دسامبر سال ۲۰۱۶ میزان صادرات ذرت و سویای آمریکا باید بالاتر برود و یک رکورد بالای جدید را رقم بزند .
پیش بینی های جدید حاکی از این است که میزان تولید محصولات برزیل پایین تر از حدی

خواهد بود که پیش بینی شده بود . میزان صادرات سویا و ذرت آمریکا از ماه جولای روند صعودی بسیار قابل ملاحظه ای داشته است .
میزان صادرات سویا و ذرت آمریکا فراتر از حد انتظار خواهد رفت و در نتیجه میزان ذخیره ها کاهش پیدا خواهد کرد . در حال حاضر تخمین زده می شود که میزان موجودی ذخیره های سویای آمریکا در پایان فصل ۲۰۱۵/۱۶ به ۷/۱ میلیون تن و یا به عارت دیگر به ۲۶۱ میلیون بوشل کاهش یابد . این در حدود ۱/۶ میلیون تن کمتر از برآوردهای قبلی ما می باشد که در ماهنامه در تاریخ ۲۹ جولای منتشر شد .
تاثیرات زیان بار به واسطه دورنمای روبه رشد محصولات امسال سویای آمریکا منتفی خواهد شد. پیش بینی های هواشناسی حاکی از این است که آب و هوای آمریکا در باقیمانده ماه اگوست خطری بر محصولات در پی نخواهد داشت .
میزان تقاضای بسیار بالای خارجی برای محصولات آمریکا تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروشهای صادراتی آمریکا گذاشته است . در هفته منتهی به ۴ اگوست فروشهای صادراتی سویای آمریکا به ۳/۱ میلیون تن رسید این بالاترین میزان صادرات سویای آمریکا در ۴ سال گذشته است . ۰/۳ میلیون تن از این صادرات شامل محصولات قدیمی و ۲/۸ میلیون تن از محصولات جدید بود .
از این مقدار ۲/۳۴ میلیون تن به چین فروخته شد . از اوایل ماه ژوئن جمع کل میزان صادرات سویای قدیمی و جدید آمریکا نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش پیدا کرد و به ۱۴/۵ میلیون تن رسید . ۵/۸ میلیون تن از این مقدار به چین (در قیاس با ۱ میلیون تن ذرت مشابه به سال گذشته) صادر شد .
در نتیجه میزان فروشهای صادراتی سویای حمل نشده آمریکا تا ۴ اگوست به ۱۹/۲ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته ۷/۹ میلیون تن افزایش پیدا کرده است .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران