corn.jpg

کاهش میزان تولید سویا در آرژانتین و برزیل

چاپ

altدلیل کاهش میزان تولید کنجاله سویا ، کاهش میزان تولید سویا در آرژانتین و برزیل می باشد
بدیهی است که آمریکا از کمبود سویای آمریکای جنوبی بهره برداری خواهد کرد و میزان روغنکشی های سویا

و صادرات کنجاله سویا خود را افزایش خواهد داد . میزان صادرات جهانی کنجاله سویا حداقل تا رسیدن سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت .
مصرف کننده هایی که کنجاله سویا را به عنوان خوراک دام استفاده می کنند بی شک میزان مصرف کنجاله سویای خود را به دلیل بالا بودن قیمتها کاهش خواهند داد زیرا در فصل آینده میزان موجودی غلات خوراکی دام فراوان خواهد بود . از دیدگاه امروز میزان موجودی جهانی گندم و ذرت خوراکی دام در سال ۲۰۱۶/۱۷ فراوان خواهد بود .
در ماههای اکتبر تا سپتامبر سال ۲۰۱۶/۱۷ پیش بینی ما این است که میزان رشد جهانی صادرات کنجاله سویا با ۲/۶ میلیون تن به پایین ترین میزان رشد در ۳ سال گذشته خواهد رسید و دلیل ما این است که میزان رشد صادرات برزیل و آرژانتین کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد .
این پیش بینی در صورتی محقق خواهد شد که وضعیت آب و هوا از این تاریخ به بعد مناسب و عادی باشد . در ضمن خسارت احتمالی وارده بر باردهی محصولات بر اثر ناهنجاری جوی و خشکی پدیده ال نینو در این محاسبات گنجانده نشده است .
در صورتی که پدیده لانینا به وقع بپیوندد تخمین فعلی ما مبنی بر تولید جهانی ۲۲۵/۸ میلیون تن کنجاله سویا در ماههای اکتبر تا سپتامبر سال ۲۰۱۶/۱۷ محقق نخواهد شد و قیمتها نیز افزایش پیدا خواهد کرد .


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران