soy.jpg

افزایش وابستگی جهان به سویای آمریکا

چاپ

altهمانگونه که ازقبل پیش بینی شده بود در اوایل سال ۲۰۱۷ میزان وابستگی جهان به سوی آمریکا بسیار زیاد خواهد بود
 دلیل این افزایش وابستگی شدید کاهش میزان تولید سویای آمریکای جنوبی و پیش خریدهایی می باشد که

در بازار رخ داده است (در ماههای ژانویه تا می سال ۲۰۱۶) . باید به این نکته اشاره کنیم که با وجود این که آمریکا مقادیر فراوانی ذرت ، سویا و گندم صادراتی خواهد داشت، باید منتظر ماند و دید که آیا آمریکا می تواند در زمان مقرر به تعهدات صادراتی خود عمل می نماید یا خیر ؟ (با در نظر گرفتن محدودیتهای حمل و نقل زمینی و دریایی) . وضعیت آب و هوا برای محصولات ذرت و سویای آمریکا در حال حاضر مطلوب است و خطری برای محصولات وجود ندارد .
بنابراین میزان رشد و باردهی محصولات در اغلب ایالتهای آمریکا بهتر از میانگین سال گذشته است و لیکن پیش بینی های هواشناسی در حال حاضر خبر از این می دهد که در نیمه دوم ماه جولای در بخشهای میانه غربی آمریکا دمای هوا گرمتر از حد لازم و میزان بارشهای باران نیز کمتر از حد مورد نیاز خواهد بود و این درست در زمان حساس رشد محصولات ذرت رخ خواهد داد .
در صورتی که آب و هوا در ماه آگوست مناسب نباشد محصولات سویا دچار آسیب خواهد شد . در حالی که میزان صادرات ذرت آمریکای جنوبی طبق روال فصلی در ماههای جولای تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد داشت . میزان موجودیهای قابل دسترس سویا در طی هفته های آینده کاهش بسیار زیادی خواهد داشت . بنابراین در طی ۶ تا ۸ ماه آینده آمریکا تقریبا تنها فروشگاه سویا در جهان خواهد بود .
در بازار نقدی اروپا سویای برزیل در ۱۱ جولای به قیمت ۴۷۱ دلار آمریکا برای تحویل در ماه اگوست معامله شد این ۳۹ دلار بالاتر از قیمتهای سویای آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر است . سال گذشته در این تاریخ این تفاوت قیمت ۲۱ دلار بود . در بازار بورس شیکاگو قیمتهای فروش آتی سویای نوامبر با ۳۰ سنت کاهش در هر بوشل معامله شد

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران