wheat.jpg

نوسانات قیمت کنجاله سویا در ماه ژوئن (اوایل تیرماه)

چاپ

altاز ماه ژوئن به بعد (اوایل تیرماه) تفاوت قیمتهای کنجاله سویا در روتردام در مقابل قیمتهای صادراتی کنجاله سویای آرژانتین به ۲۰ تا ۲۵ دلار آمریکا خلاصه شد
 بنا به اطلاعاتی دریافتی تلاش می شود که محموله هایی که قرار بود به اتحادیه اروپا صادر شود به کشورهای

دیگر تغییر مسیر داده شود و لیکن میزان این تغییر مسیرها محدود خواهد بود . بنابراین احتمال وجود دارد که میزان ورودی از حدود ۵/۵ میلیون تن در ماههای آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۶ به حدود ۵/۸ میلیون تن در ماههای جولای تا سپتامبر افزایش پیدا کند .
در این سطوح میزان حجم واردات کنجاله سویای اتحادیه اروپا در ماههای آوریل تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ برابر با میزان واردات سال گذشته خواهد بود و این در پی یک افزایش وارداتی ۰/۸ میلیون تنی در نیمه اول این فصل می باشد . پیرو تخمینهای قبلی ما حجم کل میزان صادرات سالانه کنجاله سویای آرژانتین و برزیل در ماههای جولای تا سپتامبر کاهش خواهد داشت و به این ترتب میزان موجودیها و روغنکشی های سویا نیز کاهش پیدا می کند .
با این احتمال بیشترین میزان فصلی صادرات کنجاله سویای آرژانتین فقط در این ۳ ماهه خواهد بود . سیلی که در آرژانتین رخ داد به اضافه تاخیر در زمان برداشت محصولات باعث کاهش غیر منتظره واردات کنجاله سویا به اروپا گردید (در ماه آوریل) ولی عموما تاخیرهای حمل محصولات آمریکای جنوبی نسبت به سالهای گذشته بسیار کمتر بود به همین دلیل میزان ۱/۴ میلیون تن محصولاتی که در ماه آوریل به اروپا رسید در ماه می به ۲ میلیون تن و در ماه ژوئن نیز به ۲ میلیون تن افزایش داشت .
با جمیع جهات در حال حاضر ما تخمین می زنیم که میزان واردات کنجاله سویای اروپا در ماههای اکتبر تا سپتامبر سال ۲۰۱۵/۱۶ به بالاترین رقم در طی ۴ سال گذشته و به ۴% بالاتر از فصل گذشته ارتقاء پیدا کند .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران