soy.jpg

گزارش رویترز از رکوردشکنی قیمت گندم در آمریکا

چاپ

altخبرگزاری رویترز اعلام کرد، بهای گندم امروز(چهارشنبه) روی تابلو تجاری بازار شیکاگو برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به بیشترین مقدار خود در هشت روز گذشته رسید.
به نقل از رویترز، نگرانی از نامساعد شدن هوا در آمریکا موجب افزایش خرید گندم شده و قیمت این محصول

را به بالاترین سطح در بیش از یک هفته گذشته رساند.
سویا نیز که به کف قیمت 11 روزه رسیده بود، امروز برای دومین روز متوالی در بازار شیکاگو بالا رفت، این در حالی است که قیمت ذرت تنها کمی افزایش پیدا کرد.
قیمت گندم برای تحویل در ماه مارس (اسفند)، روی تابلو تجاری بازار شیکاگو، با چهار دهم درصد افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به 4.78 دلار در هر بوشل رسید که بالاترین قیمت از 22 دسامبر (اول دی) است. قیمت گندم دیروز نیز در این بازار دو درصد بالا رفت که بیشترین افزایش در تقریبا یک ماه گذشته بود.
هر بوشل معادل 25.4 کیلوگرم است.
«هانا یانسن» تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی پروفارمر استرالیا در یادداشتی گفت: طوفان در آمریکا منجر به جاری شدن سیل در بخش هایی از این کشور شده و این مساله نگرانی در مورد تدارکات کشت گندم زمستانه را به همراه داشته است.
قیمت تحویلی سویا در ماه مارس که دیروز نیم درصد بالا رفته بود، امروز نیز با چهار دهم درصد افزایش به 8.69 دلار در هر بوشل رسید.
قیمت تحویل در ماه مارس ذرت نیز پس از تجربه یک افزایش چهار درصدی در سه شنبه گذشته، امروز با سه دهم درصد افزایش به 3.63 دلار در بوشل رسید.

منبع: ایرنا